torsdag, maj 18, 2006

Doggs in da Vinyard

Jeg har fået en ide til et spil/scenarie, som jeg gerne vil lave. Det skal være med reglerne fra Dogs in the Vinyard og handle om hip hop.

Nu har jeg godt nok ikke læst Dogs, men jeg har læst en del om det, både på diverse blogs og endda lidt på The Forge. Som jeg har forstået det, handler det blandt andet om at eskalere konflikter, centreret om det der er på spil. Det kan jeg sagtens få til at passe med hip hop. Det kommer til at centrere sig om mødet mellem rivaliserende bander og den konflikt, der opstår i mødet. Eskaleringskonceptet passer ret godt med ideen, da man så kan gå fra verbale disses til fisticuffs til gunplay, efterhånden som scenen eskaleres.

Jeg skal bare lige starte med at læse Dogs, for at se om det egentlig er noget jeg kan bruge til noget.

11 Comments:

Anonymous Anonym said...

Hvad er det ved den her idé som handler om hip hop? For mig at se handler det om banging.

Men det lyder da om ikke andet spændende. Glæde mig til at høre mere

2:05 PM  
Blogger KlausMeier said...

Den første del af konfrontationen skal være verbal, her ville det være oplagt at bruge freestyle rap og dermed hip hop. (desuden ved vi jo allesammen at hiphop og banging hænger sammen. I hvert tilfælde ordentlig hip hop)

3:15 PM  
Anonymous Anonym said...

Ok .. så lad mig lige være lidt nørdet. Hvis vi snakker rapbattles mellem bander så taler vi New York og b-boys kulturen og vi taler start firserne (hvis du altså vil være korrekt)...og det er jo ikke ordenlig banging

Mere GANGSTA

ps. O.G. Scenarie ideen er i øvrigt ikke helt død for mit vedkommende.

3:39 PM  
Anonymous Anonym said...

Det er jo en god ide, også selvom hip hop sikkert er meget andet (og ret kedeligere) ting end banging.

I mit scenarie sort/hvid var der lidt et system der var inspireret af Dogs. Problemet med de der systemer er blot noget med at man som forfatter skal gi' slip på historien og kun bestemme setningen. Det kunne jeg ikke rigtigt og det er nok sort/hvids problem. Er du klar til det, Klaus? For ellers kan du lige så godt bruge D20 eller noget..

3:50 PM  
Blogger KlausMeier said...

Svar til Johannes: Nope! Jeg bruger lige præcis de elementer fra Dogs som det passer mig og som passer til mit scenarie; uden at det nødvendigvis betyder at jeg køber den bagvedliggende filosofi om, hvad rollespil skal være.

Svar til Kristo: Det ved jeg godt, men hvorfor skulle jeg dog være historisk korrekt, hvis det skaber bedre spil at lade være?

5:46 PM  
Anonymous Anonym said...

Nej sålænge du ikke har realistiske aspirationer er det totlat ligegyldige. Besides der er nok max tre personer på fv der ved om det er korrekt eller ej...
Men hey nu kunne jeg nørde!

10:46 PM  
Anonymous Anonym said...

Nej sålænge du ikke har realistiske aspirationer er det totlat ligegyldige. Besides der er nok max tre personer på fv der ved om det er korrekt eller ej...
Men hey nu kunne jeg nørde!

10:46 PM  
Anonymous Anonym said...

Nej sålænge du ikke har realistiske aspirationer er det totlat ligegyldige. Besides der er nok max tre personer på fv der ved om det er korrekt eller ej...
Men hey nu kunne jeg nørde!

10:46 PM  
Anonymous Anonym said...

3 gange bare lige for at illustrere at jeg ingen pointe har.

8:53 AM  
Blogger KlausMeier said...

Har du for meget tid, Kristo? Hvis det er tilfældet har jeg en opgave om selektiv indvandring til EU, som du gerne må skrive for mig...

10:27 AM  
Anonymous Anonym said...

Jeg tager mig altid tid til dig Klaus. Og fire indlæg tager jo kun 1 min hvis man trykker på publish 3 gange i træk og derefter beklager...

11:51 AM  

Send en kommentar

<< Home