fredag, april 21, 2006

Post Fastaval

Så er jeg ved at akklimatisere mig til den virkelige verden. Da jeg bor på indre Nørrebro er det en relativt nem proces. Der er ikke så meget Fastaval over det herinde. Den rare pizzamand, der solgte mig et kødhjul på gebrokkent dansk er sandsynligvis forbløffende ligeglad om jeg lige har vundet Bedste Fortælling.

Det var en god Fastaval. Hyggelig og så videre. Men det er ikke det samme som i gamle dage, dengang man var ung og vild. Dengang man længtes ud til ølteltet for at råbe, mase og lægge an på 16-årig goth tøser. Det er ikke nødvendigvis noget dårligt at blive ældre, men det er nu lidt kedeligt.

Rollespilsmæssigt var det også fint nok. Et par middelmådige oplevelser og en enkelt fantastisk. Men jeg bliver så træt af det middelmådige. Træt af at skulle bruge fire timer på at være støttepædagog for folk, der vitterlig ikke kan spille rollespil; hvis primære bidrag til spillet er de nedladende historier man kan fortælle om dem, når spillet er slut. Træt af at hver eneste spil-leder briefing skal startes med at man snakker om, hvor man skal placere de dårlige spillere, så de gør mindst skade.

Jeg bliver snobbet af det. Dommernes mening betyder pludselig langt mere end spillernes, for jeg ved at spillerne enten er idioter eller har spillet mit scenarie med en eller flere idioter, der har trukket det ned.

Der er desværre stort set intet at gøre, med mindre man vil skrive scenarier, hvor man decideret planlægger med at have to dårlige spillere pr. spilgruppe.

En anden ting der irriterer mig er Dirt Busters. Jeg ville langt hellere betale 200 kroner ekstra i indgang og så få hyret professionel rengøring. Hvorfor er der en specifik gruppe ansat til at gøre kvinders Fastaval dårligere ved at råbe fisse af dem? Til at skabe en større konflikt mellem "elite og pøbel", ved at opretholde en attitude, som alle andre for længst har lagt fra sig? Det kan godt være at det er en joke, men jeg kan kun forestille mig det ramaskrig, der ville komme, hvis "eliten" stildte sig ned, hvor der spilles warhammer og begyndte at synge smædesange.

Men de gør jo rent. Fantastisk. Eller: de drikker sig stive og når de kan overskue det gør de rent. Hvor meget arbejder en gennemsnitlig Dirt Buster på en Fastaval? 15 timer (og her taler vi kun rengøringsarbejde, alle deres andre hæderkronede tjanse, som at ødelægge kvinders Fastaval er vel i deres "fritid")? Er det virkelig noget at falde så meget på halen for? Godt nok er det et vigtigt job de gør, men mere er det vel heller ikke?

Lad os tage mig som et eksempel. Jeg har i år skrevet et scenarie, være scenarieansvarlig, samt været spil-leder fire gange på Fastaval, alt i alt bliver det vel en 200-250 timers arbejde for Fastaval.

Det handler ikke om at jeg vil have mere opmærksomhed. Det handler om at jeg ikke føler, eller har lyst til, at tage mig de friheder, på bekostning af andre mennesker, som DB'erne får lov til (og gør), fordi de lægger et så "enormt" arbejde i Fastaval.

Så jeg vil afslutte dette rant, med en bøn til Fastaval og til alle som godt kan lide at føle sig trykke på con: Luk Dirt Buster. Sæt prisen op. Hyr professionel rengøring.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Very pretty design! Keep up the good work. Thanks.
»

12:27 PM  
Anonymous Anonym said...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»

12:34 PM  

Send en kommentar

<< Home