onsdag, februar 01, 2006

Guernica: Nu ligner det noget

Jeg har fået fod på to af mine spilpersoner, men mangler stadigvæk at komme helt ind på livet af min kvindelige hovedperson. Tilgengæld har jeg fået fod på handlingen og mangler egentlig kun at skrive den ned og prøve den i praksis. Det eneste der virkelig volder mig hovedbrud lige nu, er sådan set min spilmekanik. Der skal være noget, en måde hvorpå de to spillere, der ikke spiller hovedroller (og dermed ikke er en stor del af scenariets centrale kærlighedshistorie) kan påvirke scenariet på. Det skal være ekstremt simpelt og ikke være noget der bryder fiktionen. Lige nu er svaret at give dem forskellige biroller i fiktion, der trækker denne i forskellige retninger og samtidig give dem et vist herredømme over hvilke scener der skal spilles, således at de hver især kan trække scenariet i den retning de skal (de skal trække fortællingen i retning af henholdsvis "Varme" og "Kulde", to abstrakte begreber som det hele svæver imellem. Det er ikke narrativisme; men det har så heller aldrig været meningen).

1 Comments:

Blogger munkholt said...

> Det er ikke narrativisme

... men, af ren nysgerrighed, hvad er det så?

3:45 PM  

Send en kommentar

<< Home